Wednesday, June 5, 2013

selepas 2 bulan kesekolah...

yay.. mula2 ma takut juga nk tulis pasal ni.. takut jihan menangis lagi kan.. hehe. tapi kan mama very proud with this little girl.. sangat berani.. akhirnya lepas 2 bulan menangis masa mama hantar kesekolah minggu lepas tak salah mama hari rabu.. jihan ckp " mama..jihan janji jihan tak nangis pergi sekolah".. mama ingat jihan ckp main2 je.. mama jawap "ok..jihan kan gud girl mestila tak nangiskan.." hehe.. tiap2 hari pun mama jawap mcm tu jgk.. tapi jihan nangis je... tetiba.. wahh... memang tak nangis langsung.. jihan tunai kan janji.. heheh.. gembira mama. lega sikit nak pergi kerja mcm ni.. tapi sebelum masuk sekolah tu jihan mesti nak susun kasut kawan2 dia yang tunggang langgang tu.. hmm dah memang jihan seorang yang perfectionist la katakan.. mana bule kasut terbalik2 kan.. dah susun semua menghadap ke depan baru la dia masuk sekolah.. hmm.. memang sah dia tersenyum. terima kasih jihan...

Thursday, April 11, 2013

first day of school in 2013

hmmm... tgk gamba pun dah tau kan.. ehehe. memang takmahu pegi sekolah sungguh cik adik ni. dari rumah dah monyok.. dlam kereta pun.. menangis sorang2.. hmm memang merisaukan mama nak hantar jihan pagi tu.. maklumla dari bulan 12 tinggal dengan mama.. lepas mama pantang 3 bulan.. bulan 4 tahun 2013 baru jihan ke sekolah balik.. masuk sekolah menangis syahdu sangat. kesian pun ada.. sedih pun ade ma tgk.. tapi tkkn nak bawak pergi ofis pulak kan.. jihan kena la berdikari okkay... luv u sayang. lepas kerja mama mesti datang ambil jihan..

Wednesday, April 10, 2013

mi tokwan..

mmm... yummy... jihan nih makan kalau tak comot memang tak sah.. sib baik comel!!! hiss geram. alkisahnya.. masa mama dalam pantang towan n maktok datang ke rumah opah untuk tengok adik ummu kita... n masa tu opah masakkan mihun goreng tuk tokwan la.. sebelum nih bukan jihan tak penah makan mee pun .. tapi tah la.. agaknya masa tu jihan rasa mihun tu la yang paling sedap di dunia kut...hehe.. makan bertambah2.. lepas dari hari tu .. tiap kali balik kampung or jumpa opah mesti dia ckp nak opah masak mi tokwan.. haha. sampai mama n papa n kak ulfah pun bila jumpa bihun goreng mesti ckp tu mi tokwan juga.. hhehe...jihan...jihan.. tengok..makan pun sambil berdiri je masa tuh..

Wednesday, April 3, 2013

mama little helper

sweet betul.. buat keje pun bergaya amat!!. semua ni masa jihan tinggal dengan mama masa mama cuti 3 bulan nih la.. rajin jihan tolong mama masak.. sonok bukan main ye dok rumah.. takpe la jihan kita enjoy the moment la.. nnti kalau dah sekolah takde peluang sangat dah nak main2 kentang segala nih ..haha..

Friday, March 29, 2013

potty training

haa... dah masuk 2 tahun setengah dah jihan.. jadi mama pun sibuk2 la nak suruh jihan tak payah pakai pampers sangat.. hehe. dah pandai bagi tahu mama n papa dah pun bila nak kencing n berak kan... jadi kita mula la sikit dulu kan.. sekarang bila hujung minggu walau pun jihan pakai pampers kami akan bawa jugak jihan buang air di toilet.. mula2 memang jihan taku nak duduk atas toilet tu.. punggung pun kecik je kan.. takut jatuh.. hehe. tapi lama2 ok jer.. tgk muka comel awak in action dalam toilet sket...hhaha.. maluuuu

Monday, January 7, 2013

manja opah...heee

dari krismas.. sampai sekarang.. kira2 dah 2 minggu opah n atuk tinggal dgn kita. nk tlg temankan jihan n kakak ulfah sambil menunggu kelahiran adik ke 3 kita.. ni la antara aktiviti jihan n opah.. hehe. gaya pun dah macam opah dah...haha

Thursday, December 27, 2012

info terkini.. eceh!!

hehe.. tajuk cam suspen je kan.. mama cuma nk cerita perkembangan terkini jihan je. hehe... masa untuk kita menerima adik baru dah dekat sangat dah nih.. mama cuma menunggu hari je nakmelahirkan adik baru kita.. jihan pun nampknya memang beri kerja sama yang baik sangat pada mama n papa.. tak de menyusahkan sangt.. memang la adat kalau jihan nk kan perhatian.. mmg jihan agak manja sikit sekarang nih ... asik nk duduk atas riba mama nih .. tapi mama paham.. takpe.. skrang jihan dah pun buleh tidur sendiri.. tak perlu mama teman pun .. sampai pagi tak kacau mama. main pun dah buleh dah dengan kakak ulfah.. memamg kadang2 bergaduh.. tapi tak la teruk mana,. jihan tak pukul kakak pun.. cuma kakak je yang selalu geram n pukul jihan. tu pun tak la teruk sangt pun kan.. hehe. mandi, pakai baju n makan pun dah buleh sendiri .. memang dah bule berdikari la sayang mama sorang nih. sekrang opah ada kat rumah kita teman kan jihan n kakak.. jihan pun tak kisah tinggal dengan opah n atuk..tak meragam pun.. lega sangat mama ... mama harap jihan jadi kakak dan adik yang baik serta buleh dijadikan teladan ya sayang... mama sayang sangat jihan.. my cheeky girl ever..